kolmapäev, 14. mai 2008

Singi-sibula pirukas

See pirukas kuulub kindlasti minu lemmikute hulka. Rukkipõhi annab maitsele kindlasti juurde. Juhin tähelepanu, et see on tehtud väikses rõngasvormis(20 cm diameetriga), nagu enamik minu küpsetisi. Nii et kellel on suurem -24 cm vorm, need peaks vastavalt suuremad kogused võtma. Kuna kasutasin üsna jämedat rukkijahu, ei hakanud ma tainas enne palliks vormima, vaid lihtsalt surusin suht pudeda massi vormi põhja ning äärtele ja panin külma. Kartsin natuke, et äkki laguneb põhi söömisel ära vms, aga ei juhtunud midagi hirmast. Mõnus, parajalt mure põhi tuli.

3 dl rukkijahu
100 g võid (mina panin natuke vähem- 80g )
2,5 sl vett
soola

500 g sibulaid
2 sl (kõrvitsaseemne)õli
100 sinki
2 tl valgeveiniäädikat
1 tl muscovada suhkrut
soola
musta pipart
peotäis peterselli
1 muna
1 dl puljongit

Haki külm või ja jahu ühtlaseks, lisa sool ja külm vesi, segaühtlaseks. Vooderda 18 cm diameetriga lahtikäiv vorm küpsetuspaberiga või määri võiga. Suru tainas vormi põhja ja külgedele ja pane 15 min külma. Haki sibulad ja prae õlis klaasaks, lisa äädikas ja suhkur, sega ning võta tulelt. Lisa kuubikuteks lõigatud sink. Klopi puljongisse muna ja lisa täidisesse. Maitsesta soola ja pipraga, puista sisse peotäis hakitud peterselli.
Küpseta põhja 200 kraadises ahjus 10 min, kalla peale täidis ja küpseta veel 30 min.

1 kommentaar:

Eestinaine ütles ...

Mulle maitses väga, eriti rukkujahuga p6hi, mis ei ole nii rasvarikas kui tavaliselt sellistes lahtistes pirukates. Täidis oli magus ja mahlane, jällegi väga maitsev vaid ühe muna ja ilma kooreta.
Väga tervislik küpsetis!

vaata veel

Related Posts with Thumbnails