kolmapäev, 17. detsember 2008

Mandlimass


Stolleni tegemiseks oli mul vaja üht portsu martsipani või mandlimass või nimetage seda, kuidas tahate. See siin on vist siiski mandlimass, sest martsipanis on vist ka veel mõrumandleid ja rohkem suhkrut, mis muudab selle paremini vormitavaks. Aga ega seegi mass vormitavuse koha pealt väga kehv olnud. Teha oli kõike ülimalt lihtne, vaid mandlite koorimine oli pisut tüütu.

Vaja läks:
150 g mandleid
150 g tuhksuhkrut
2 sl vett
2 sl glükoosisuhkrut

Sega vesi glükoosiga, vajadusel kuumuta, et suhkur lahustuks. Kalla mandlitele keev vesi, lase seista pool minutit, kalla vesi ära. Loputa külma veega. Korda sama asja veel kord. Seejärel koori mandlid. Kuivata ja jahvata köögikombainis jahuks, lisa tuhksuhkur ning veest ja glükoosist kokku segatud vedelik. Nüüd peakski sul segamisnõus juba vormitav mandlimass olema. Hoia tarvitamiseni kile sisse mässitult.

2 kommentaari:

Eva P. ütles ...

Küsin miks just glükoosisuhkrut kasutasid ja teiseks, kas Sul mass teraline ei tulnud? Mandleid on tõesti tüütu koorida...

Elina ütles ...

arvan, et tavalist vett/munavalget/brändit/munakollaseid (mida ma kõike martsipaniretseptides kohtasin) kasutades ei juhtu ka väga hirmsat midagi. mõndades retseptides oli kasutatud vedelat glükoosi. no ja kuna glükoosi mul kapis juhtus olmema, eks ma vist tahtsin järgi proovida:-)

väga teraline mass ei tulnud, sest ma kombainisin ikka südamest ja sain täitsa korraliku mandlijahu.
rohkema tuhksuhkruga oleks kindlasti paremini ja õhemini rullitav tulnud, aga seda mul antud hetkel vaja polnud.

vaata veel

Related Posts with Thumbnails