reede, 23. jaanuar 2009

Šokolaadi-kohupiimatort


Kuna minu kallis kaasa saab homme 29, siis mõistagi oleks selleks puhuks paslik üks tort valmis teha. Põhiline, et oleks šokolaadine ja et poleks rammus ega tarretatud, need on Joonase arvates tordi puhul väga olulised punktid. Esimesena mainitud 2 asja küll kuigi hästi minu meelest ei ühildu, aga eks ma üritasin siis midagi soovidekohast kokku klopsida. Kust seda mõrkjat apelsinimarmelaadi Eestis saab, ma ei tea. Võibolla Stockmanist. Mulle tõi selle minu armas ja ettenägelik õde Šotimaalt.

  • Tordipõhi:
  • 3 muna
  • 3 sl suhkrut
  • 3 sl jahu
  • 1 sl kakaod

  • Kohupiimakreem :
  • 400 g rasvatud pakikohupiima
  • 2 dl kohvikoort
  • 100 g tumedat šokolaadi (apelsinimaitseline)
  • 3 sl suhkrut

  • 100 g mõrkjat, koortega apelsinimarmelaadi
  • 30 ml värsket astelpajumahla

Kuumuta potis kohvikoor, võta tulelt, lisa šokolaaditükid ja lase neil sulada. Jahuta pisut. Seejärel lisa kohupiim ja suhkur ja sega saumiksriga ühtlaseks. Lase külmikus paar tundi seista.

Marmelaad ja värske astelpajumahl sega ka saumiksriga ühtlaseks.

Põhja jaoks vahusta munad suhkruga tugevaks vahuks, sõelu sisse jahu ja kakao ning küpseta 200 kraadi juure umbes 15 min. Mina kasutasin küpsetamiseks 20 cm diameetriga lahtikäivat vormi. Jahuta ja võta põhi vormist välja, lõika suure sakilise noaga kolmeks kihiks. Aseta üks kiht tordialusele. Määri peale marmelaadi ja mahla segu, sellele kohupiimakreem ja lao nii kolm kihti. Kata kohupiimakreemiga ka koogi küljed. Kaunistuseks tegin igasugu kujundeid tumedast ja valgest šokolaadist.

PRINDI RETSEPT

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

väga armas kodune tort, see pitsiline laudlina sobib taustaks imehästi!

Pille ütles ...

Vot selle mõrkja apelsinimarmelaadiga on lood siin kehvasti. NOPis olla olnud, aga sai otsa (lubasid uue partii tellida millalgi).
Ja tort on väga kaunis! Loodan, et saate ikka nautida ja ei pea poole tordisöömise pealt kiirustama hakkama :)

Anonüümne ütles ...

Vägisi ajate šokolaadikoogi isu peale :)

Anonüümne ütles ...

Tort tundub meeeeeeletult isuäratav :P

*Retseptis on vist viga sees? Põhja jaoks läheb vaja vast ikka 1tl või 1dl kakaod mitte 1l?

Elina ütles ...

oli jah viga retseptis, tegelikult on l asemel ikka sl, ehk siis supilusikas.

vaata veel

Related Posts with Thumbnails