esmaspäev, 13. oktoober 2008

Šokolaadiruudud (brownies)

See retsetsept on nami-nami retseptuaarist. Ainus lisandus, mis ma tegin oli küpsetuspulbri lisamine. Kook, kus on nii palju šokolaadi tuli mõistagi hea.

200 g võid
200 g 70% šokolaadi
3 muna
250 g suhkrut
100 g jahu
100 g hakitud kreeka pähkleid
1 tl vanijeekstrakti
1 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl soola

Vooderda kandiline ahjuvorm küpsetuspaberiga (mul oli 24x30 cm suurune). Sulata või ja šokolaad madalal kuumusel. Vahusta munad suhkruga ja lisa või-šokolaadi segu. Lisa vaniljeekstrakt. Sega jahu pähklite, soola ja küpsetuspulbriga ning lisa munavahule. Kuumuta ahi 170 kraadini. Kalla tainas vormi ja küpseta 30-35 min. Lõika ruutudeks.

5 kommentaari:

Eiku ütles ...

Sääraste retseptide puhul on mul alati tekkinud kahtlus, et kas see muna ja jahuga plätsimine tasub lõpp-kokkuvõttes ennast ära. Võib-olla oleks (aja ja lõpptulemuse kvaliteeti arvestades) hõlpsam sama laks kätte saada lihtsalt suure šokolaadi tahvli ja purgi kondentspiimaga... saab kiiremini noh ;)

Elina ütles ...

meie peres tasub see vist ennast ära. 200 g šokolaadi päevas ära ära süüa pole minu mehele väga suur probleem. aga selle plätserdusega "maadleb" ta 2-3 päeva vähemalt. kilohind on normaalsel šokolaadil kallim, kui antud koogil, nii et majanduslikus mõttes tasub ära küll.
ajakulu oli ilmselt sama suur võrreldes ajaga, mille jooksul ma oleks poest kondenspiima ära toonud. ja kondenspiim ei kuulu just meie kulinaarsete elamuste top 10-sse...ja põhimõtteliselt võiks ka glükoosi endale otse otse veeni süstida, jääks üldse ära igasugune suu liigutamise jama. aga kas sellist laksu me tahtsimegi?
...sellised mõtted siis. loodetavasti ma suutsin ennast natuke õigustada:-)

Eiku ütles ...

Laksu all pidasin silmas just maitse meelega manipuleerimist. Selles mõttes ... kanüüli varianti ma ei pooldaks.

Aga kui härra'l läheb koogiga mitu päeva, siis tahab asi harjutamist saada ;)

Anonüümne ütles ...

No vaatab kuidas tol suurel kommenteerijal härrasel nende ruudukestega läheb :) Meie pere esimene sats läks just ahju.

Eiku ütles ...

Kui ruudud valmis tehakse siis võib ka nii :) Kui peaks ise tegema, siis ma jääksin oma-piima-purgi-juurde ;)
Laiskus on see jõud, mis teadupoolest elu edasi viib.

vaata veel

Related Posts with Thumbnails