kolmapäev, 16. juuli 2008

Lambamaksa pasteet

Lambamaks on maksade seas kindalt üks minu lemmikuid. Ja eriti hästi sobib see minu meelest pasteedina süüa. Pasteeditegu nägi sseekord välja järgmine:

300 g lambamaksa
150 g suitsutatud seapõske (või mingit muud pekisemat osa)
1 porgand
1 sibul
50 g võid
soola
peotäis kreekapähkleid
pipart
2 dl vett
1 sl brändit

Puhasta maks kelmetest. Tükelda maks ja suitsutatud sealiha. Porgand ja sibul lõika ka väiksemateks tükkideks. Pane potti esmalt pekine sealiha, prae mõni minut. Seejärel lisa maks ja pruunista pisut, lisa köögiviljad ja prae veel umbes 5 min. Seejärel kalla peale kuum vesi ja lase kaane all vaikselt haududa kuni porgand on pehme. Lõpus lisa brändi, keeda ilma kaaneta paar minutit. Lase pisut jahtuda, lisa või ja pähklid ning lase kogu kraam läbi hakklihamasina. Maitsesta soola ja pipraga.

6 kommentaari:

Pille ütles ...

1) ma pole lambamaksa /vist/ saanudki
2) ma ei ole kunagi maksast nii ilusat pilti teha /veel/ suutnud

Anneli ütles ...

mmm,ajasid isu peale. Peaks ikka lamba järgi minema. Retsept üsna sama aga pähkleid pole siiani pannud.
Lambamaks on magusam kui vasika oma ja umbes-täpselt sama õrn. Viimane vist sõltub ka lamba vanusest aga, noh ...

Juc ütles ...

1. ma ei söö lammast
2. kui ma suure surmaga lammast söön, siis maksa küll mitte,
aga selle foto ilu tekitab tunde, et võiks isegi neid kahte fakti eirata ... :)

Juc ütles ...

Jälle mina! Jäin mõtlema, et mis fotokat sa kasutad ja kas sa oma pilte pärast millegagi (millega) töötled ka? Ma olen fotonduses kehv, aga ei tahaks enam olla!:)

Elina ütles ...

Mul on Canon 400D. Enamasti fotosid ikka natuke töötlen. Kui on väga hea valgus ja kadreering, siis pole vahel ka vajadust olnud. Aga üldiselt ei viisti väga kaua fotoga jännata ja siis peab pärast ikka natuke vigu parandama.

Merle ütles ...

Ülihea retsept. Saime lambamaksa, tegin retsepti järgi ja isegi tütar kiitis, kes tavaliselt pasteetidest eriti ei hooli. Ise olin ka alguses skeptiline spetsiifilise lamba maitse ja lõhna suhtes. Täna katsetame metskitse maksaga sama retsepti :)

vaata veel

Related Posts with Thumbnails